D'excursió a Vall de Núria

27 d’agost del 2009

La setmana passada vaig realitzar una excursió per la muntanya, amb sortida i arribada a la Vall de Núria (Ripollès). Aquesta zona del Pirineu oriental és preciosa, amb uns paisatges magnífics definits per les seves valls i muntanyes. Alguns dels cims que vam assolir durant la travesia van ser: Cim del Torreneules (2.713 m), Cim de la Coma del Clot (2.726 m), Puig de Fontnegra (2.722 m) i el Pic de l'Àliga (2.422 m).

A partir del migdia, el pas de la cua d'una petita línia frontal va fer crèixer algunes nuvolades, però no amb prou energia com per a deixar-ne alguns ruixats. La comarca del Ripollès és una de les més plujoses del país. Durant les tardes d'estiu es converteix en un autèntic "niu de tempestes". En aquesta ocasió vam poder gaudir del "bon temps", que ens va permetre contemplar paisatges com els de les següents fotografies que vaig realitzar.

Primers cúmulus vistos des del coll de Torreneules

Més cúmulus rodejant el cim de Gra de Fajol

Zoom del cim de Gra de Fajol, amb cúmulus més desenvolupats

Pic i coll d'Eina

1 comentarios:

sarah ha dit...

M'has fet venir ganes de tornar a un dels meus indrets favorits. Les fotos són magnífiques.

Una de les darreres vegades que hi vam pujar, en mes d'agost, vàrem tenir menys sort que tu i a mig camí de Núria ens va caure un xàfec impressionant. La baixada, tot seguint el traçat del cremallera amb un nen de curta edat en motxilla, va ser d'allò més distreta. Vàrem arribar a Queralbs totalment xops i amb un nen mullat que feia palmetes tot divertit amb els llamps i trons que van acompanyar tot el trajecte de tornada.

Aquesta zona té sorpreses d'aquestes...